De uit Tsjechië afkomstige Eva Harmuthová studeerde blokfluit aan het Rotterdams Conservatorium bij Thera de Clerck en Han Tol, en aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Reine-Marie Verhagen, Peter van Heyghen en Heiko ter Schegget, waar zij in 2005 haar Master’s diploma Blokfluit/Kamermuziek, en in 2006 haar Master’s diploma Muziekpedagogiek, behaalde.
In 2006 begon zij barokhobolessen te volgen bij Diego Nadra. Vervolgens studeerde zij bij Frank de Bruine aan het Koninklijk Conservatorium (2006-2011) en ontving haar Bachelor diploma Barokhobo. Eva gaf les op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag (Young Talent Class), in Tsjechië (Brno Conservatorium; cursussen in Kroměříž, Šumperk, Kelč) en Nederland (Koorenhuis en Duinoordschool Den Haag).
Als soliste, kamermusicus en orkestlid heeft Eva in Europa en Noord America opgetreden met ensembles zoals Collegium 1704 (Václav Luks), La Sfera Armoniosa (Mike Fentross), Concerto d’Amsterdam, Göttingen Baroque Orchestra, The Northern Consort, Concerto Barocco, Czech Baroque Ensemble, met leden van de Handel & Haydn Society Boston and Luthers Bach Ensemble (Ton Koopman); in festivals zoals Oude Muziek-Utrecht, Musica Antiqua-Brugge, Ambronay-France, Händel Festspiele-Karlsruhe, Música Antigua-Barcelona. In 2009-2010 was zij lid van het European Union Baroque Orchestra (L.U. Mortensen, E. Higginbottom, E. Onofri).
Eva is medeoprichter van het kamermuziekensemble Giardino Musicale en het orkest New Century Baroque.

Elske Tinbergen studeerde cello bij Ran Varon en barokcello bij Viola de Hoog, Jaap ter Linden en Lucia Swarts. Tijdens haar masterstudie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag specialiseerde zij zich in het bespelen van de 5-snarige violoncello piccolo. Daarnaast volgde zij masterclasses bij Anner Bijlsma.
Elske is mede-oprichter van het barokensemble Giardino Musicale, een veelzijdig kamermuziekensemble. Ook speelde zij vele concerten met de klavecinist Jörn Boysen, waarmee ze in 2012 een cd met Nederlandse barokmuziek met solo sonates van Willem de Fesch en Alexis Magito opnam.
Elske is ook te horen op andere cd’s: ‘Rameau: une symphonie imaginaire’ (Musiciens du Louvre; Edison 2006) en ‘Music at the court of Jülich-Berg’ (La Barca Leyden; Gouden Label 2012).
Door de jaren heen speelde zij in binnen- en buitenlandse barokorkesten: het European Union Baroque Orchestra, Musiciens du Lovre, Musica Poetica en The Northern Consort. Met Ensemble l’Esprit Musical was Elske prijswinnaar op het Internationale Van Wassenaer Concours.
In de pers wordt haar spel beschreven als: “intrigerend” en “ijzersterk”. De Nederlandse componist Daan Manneke noemde haar weergave van zijn ‘Tombeau pour Ton de Leeuw’ “betoverend” (2015).
Elske heeft een passie voor lesgeven in zowel cello als barokcello. Voor de Vereniging Huismuziek geeft zij regelmatig cursussen ensemblespel en barokinterpretatie. Bij Huismuziek Amersfoort is zij dirigente en artistiek leider van het amateur cello-ensemble Spiccato. Daarnaast wordt Elske regelmatig gevraagd als repetitor bij andere ensembles.
In juni 2018 heeft Elske haar proefschrift The ‘cello’ in the Low Countries; the instrument and its practical use in the 17th and 18th centuries verdedigd aan de Universiteit Leiden waar zij de afgelopen jaren o.l.v. Professor Ton Koopman onderzoek heeft gedaan.

www.elsketinbergen.nl

De Canadese violiste Louella Alatiit heeft met veel zowel beginnende als pretigieuse ensembles gewerkt, voornamelijk als barokvioliste. Zij trad op in Europa, Canada en de Verenigde Staten. Onlangs speelde zij o.a. in The English Concert en The King’s Consort (Engeland), Concerto d’Amsterdam (Nederland), Nieuwe Philharmonie Utrecht (Nederland), B’rock (België), Les Passions de l’Ame (Zwitserland), Pacific Baroque Orchestra (Canada) en Trondheim Barokk (Noorwegen). Ook speelde zij in the Orchestra of the Age of Enlightenment en the English Baroque Soloists als ‘young apprentice’.

Louella werkte met verschillende beroemde drigenten waaronder Sir John Eliot Gardiner, Sir Simon Rattle, Ton Koopman, Harry Bicket, Laurence Cummings, René Jacobs, Rachel Podger en Enrico Onofri.
Voor verschillende bekende cd-labels waaronder Harmonia Mundi en Deutsche Grammophon nam zij cd’s op.
Louella studeerde viool aan de Stony Brook University in New York (Doctor of Musical Arts degree in violin performance) en barokviool bij Kati Debretzeni aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.
Zij speelt op een ‘Rombouts-Jacobs’ viool van ca. 1700 die haar ter beschikking is gesteld door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.

www.louellaalatiit.com

Jérôme Brodin was acht jaar toen hij zijn eerste ervaring opdeed met het klavecimbel. Bij toeval ontdekte hij dit bijzondere instrument op de muziekschool van zijn woonplaats Compiegne (Fr) en werd er meteen door geraakt. In hetzelfde jaar werd hij toegelaten tot de klas van Sylvie Pécot-Douatte bij wie hij tot op zestienjarige leeftijd klavecimbel studeerde.
Na te zijn verhuisd naar Bretagne, studeerde Jérôme van 2002 tot 2007 klavecimbel aan het Conservatorium van Rennes bij Pascal Dubreuil. Tegelijkertijd behaalde hij zijn Bachelor Musicologie aan de Universiteit van Rennes. Vervolgens studeerde hij klavecimbel en continuo aan het Utrechts Conservatorium bij Siebe Henstra, waar hij in 2011 zijn Masterdiploma behaalde. Sindsdien speelt Jérôme met vele ensembles, met als meest bekende de Holland Baroque Society en Camerata Ordesko. Regelmatig speelt hij zowel kamermuziek als solo. Zo vormt hij met Ida Höog op blokfluit het Duo Capricci, dat iedere zomer in Zweden twee weken lang concerten geeft. Sinds 2016 is Jérôme ook docent Alexandertechniek, een bewegingsleer in het (her)vinden van je natuurlijke balans en coördinatie.

www.jeromebrodin.com